Dalgalanan Bayrak Yapımı...

Category: By Oğuz BİLGİÇ

Çalışmak istediğimiz bayrağı veya herhangi bir resmi Photoshop'a alıyoruz.

Dalgalanmanın belli olması için etrafının boş olması gerekiyor bu yüzden bayrağımızı daha büyük bir belgeye kopyalıyacağız.Ctrl+A yapıp resmi seçiyoruz ve Ctrl+C yaparak kopyalıyoruz Ctrl+N yapıyoruz.Aşağıdaki pencere geliyor karşımıza gördüğünüz 300 ve 200 değerleri resmimizin boyutlarını ifade ediyor.Yeni açacağımız belge için bu değerleri yükselteceğiz

Image Hosted by ImageShack.us

Mesela ben 300*200 ü 400*300 e yükselttim.Siz istediğiniz boyuta yükseltebilirsiniz hatta istediğiniz başka bir resme bile atabilirsiniz.

Image Hosted by ImageShack.us

Şimdi bayrağımızın daha güzel görünmesini sağlamak için çerçeve ekliyoruz.Select>Modify>Border diyoruz ve width değerini 10 yaparak onaylıyoruz.

Image Hosted by ImageShack.us

Resmimiz aşağıdaki gibi güzel bir hal aldı.

Image Hosted by ImageShack.us

İmage>Rotate Canvas>90 CW diyoruz ve resmimizi yan çeviriyoruz.


Filter>Distort>Shear diyoruz ve karşımıza gelen penceredeki değerleri ister benimkine benzer şekilde isterseniz kendi zevk ve istekleriniz doğrultusunda ayarlıyorsunuz fakat benden size bir tavsiye noktaları ortadaki çizgiden uzaklaştırmayın çizgiye yakın tutmanız daha gerçekçi bir efekt verecektir.

Image Hosted by ImageShack.us

Sonrasında resmimizi tekrar düz yapmak için İmage>Rotate Canvas>90 CCW yapıyoruz.

Ve işte Final Görüntümüz...

Image Hosted by ImageShack.us

ŞANLI TÜRK BAYRAĞI...

Aaa Bu kadarı yetmez ben daha gerçekçi olsun istiyorum direk de eklicem derseniz buyrun bu da direklisi direği yapmak için Rectangular Marquee Tool ile bayrağın kenarına bir dikdörtgen çizin üst tarafını benimki gibi yuvarlaklaştırın ve Brush Tool ile içini gri bir renge boyayın sonra layerimize sağ tıklayıp Blending Options deyin ve Bevel and Emboss seçeneğini işaretleyin.İstediğiniz gibi olmassa ayarlarını hafifce kurcalayın ;)

Image Hosted by ImageShack.us

Bu derste çok konuştum ben yaaa :D hade iyi çalışmalar....

Bu ders kLas (SeDaT) kardeşimizin isteğiyle hazırlanmıştır...

 

1 comment so far.

  1. Unknown 3 Ekim 2007 09:48
    Ben kLas (SdT) bu çaLışmadan doLayı çok teşekkür kanky :)

Something to say?